Grupa PGD
Grupa PGD
Grupa PGD
Grupa PGD
Grupa PGD
e-mail: sekretariat@pgd.pl
Grupa PGD
Grupa PGD
Grupa PGD
Prasa
Aktualności
Grupa PGD
Informacje dla prasy
Grupa PGD
Logo
Grupa PGD
Grupa PGD
Grupa PGD
W sprawie dodatkowych informacji i serwisu fotograficznego prosimy o kontakt z PR Managerem Grupy
Radkiem Pszczółką
tel. (+48) 33 827 00 80
      (+48) 602 414 302
e-mail: rpszczolka@pgd.pl
Grupa PGD
Grupa PGD
Blacharnia jak malowanie

Komfort klientów, wyjątkowa dbałość o środowisko, najnowocześniejsze wyposażenie i najwyższa sprawność działania to tylko niektóre cechy nowego zakładu napraw nadwozi uruchomionego przez Grupę PGD w Krakowie.

Ważne liczby to:  powierzchnia – 2800 m2, wartość wyposażenia – 1,2 mln złotych, docelowe zatrudnienie – 60 osób, potencjał naprawczy – 500 samochodów miesięcznie.
       Zapewnienie klientom obsługi posprzedażnej na najwyższym poziomie jest jednym z priorytetów działania Grupy PGD, a w związku z pozyskaniem nowych autoryzacji i dynamicznym wzrostem liczby klientów inwestycja w nowy zakład naprawczy to naturalna kolej rzeczy – mówi Grzegorz Hankus, wiceprezes ds.rozwoju Grupy PGD. Każdemu z klientów zależy, by okres unieruchomienia samochodu był jak najkrótszy, a renoma jedynej dotychczas naszej blacharni w Krakowie przy Rzemieślniczej sprawiła, że czas oczekiwania na naprawę zbytnio się wydłużył – przyznaje Grzegorz Hankus. Nowy zakład ma autoryzację czterech marek, których samochody Grupa PGD sprzedaje w Krakowie, a więc Forda, Hyundai’a, Nissana i Suzuki.
Komfort
Jakby to marketingowo nie zabrzmiało, musimy napisać, że podporządkowanie klientowi widoczne jest gołym okiem. Po pierwsze – mimo lokalizacji w centrum Krakowa, przy ul. Przewóz 34, zakład dysponuje ogromnym parkingiem. Po drugie – zgłoszenia szkód przyjmowane są w przestronnym, klimatyzowanym biurze obsługi. I po trzecie – samochody przyjmowane i wydawane są w wyposażonej w znakomite oświetlenie recepcji z podnośnikiem, gdzie klient może bardzo wnikliwie ocenić jakość wykonanej naprawy. Kierownik zakładu Jarosław Szupik zwraca jeszcze uwagę, że samo zgłoszenie szkody jest maksymalnie uproszczone, ponieważ, podobnie jak w każdym z zakładów blacharsko-lakierniczych Grupy PGD, uciążliwe i czasochłonne dla klientów formalności przejmują na siebie doradcy. Zakład dysponuje własnym holownikiem oraz rozbudowaną flotą samochodów zastępczych.
Ekologia
Nowy zakład PGD Naprawy Nadwozi zlokalizowany w Krakowie może poszczycić się najnowocześniejszym wyposażeniem, ale za największy powód do dumy prezes Hankus uważa proekologiczność inwestycji. Wśród rozwiązań przyjaznych dla środowiska i dla pracowników warto wymienić choćby systemy wentylacji kabin lakierniczych, dzięki którym wskaźnik filtracji zanieczyszczeń wynosi 97,7 % oraz filtry podłogowe w strefie przygotowania lakierniczego. Instalacja centralnego odsysania pyłów Hamach praktycznie eliminuje zanieczyszczenie środowiska. Na szczególną uwagę zasługują też m.in. destylarki do rozcieńczalników, odzyskujące zanieczyszczony rozpuszczalnik po procesie mycia pistoletów lakierniczych. Pozostałości z całego procesu lakierowania są zbierane i utylizowane, a odzyskany rozcieńczalnik jest powtórnie wykorzystywany. Do pomocy zaprzęgnięty został nawet Herkules – zgniatarka makulatury.
Blacharnia
Najwyższą jakość napraw gwarantują doświadczeni i stale doskonalący swoje umiejętności pracownicy, którzy mają do swojej dyspozycji najnowocześniejsze z dostępnych na rynku urządzeń.
       Rama naprawcza zastosowana w nowej blacharni Grupy PGD to bezkonkurencyjny Benchrack BRO-2 5000 firmy Car-O-Liner. Urządzenie to współdziała z najnowocześniejszym systemem pomiaru nadwozi Vision+. Pomiarów dokonuje się rzecz jasna bez konieczności demontażu elementów karoserii auta, gdyż impulsy przekazywane są drogą radiową. System obsługuje wszystkie obecnie produkowane samochody osobowe i dostawcze, a informacje o najnowszych modelach aktualizowane są co kwartał. Maksymalna masa mierzonego pojazdu to aż 4200 kg, co pozwala na naprawę nawet niewielkich aut ciężarowych. Blacharnia ma na swoim wyposażeniu również chłodzone cieczą zgrzewarki firmy Gyspot Inverter, dedykowane do wszystkich rodzajów blach oraz lutospawarki Carmig 2000. Te ostatnie łączą elementy w osłonie CO2, gdy obróbce poddawane są elementy stalowe, a w osłonie argonu, gdy spawane jest aluminium.        Ponieważ podczas kolizji dość często ulegają uszkodzeniom systemy klimatyzacji, zakład jest też wyposażony w specjalistyczne urządzenia do ich naprawy.
       Ze względów ergonomicznych i logistycznych, m.in. dla ułatwienia dostępu do demontowanych podczas napraw części, są one przechowywane w magazynku depozytowym na specjalistycznych wózkach.
Lakiernia
Podstawę wyposażenia lakierni stanowią dwie kabiny Blowtherm o wymiarach 4,5 x 8 m, w których można lakierować nawet najdłuższe wersje samochodów dostawczych. Czterostopniowe wymienniki ciepła o przekroju parabolicznym oraz turbulatory zwiększające sprawność grzewczą zapewniają efektywny przepływ powietrza w kabinach wynoszący 27 tys.m3/h, co w oczywisty sposób wpływa na szybkość suszenia lakierów. Ogromne znaczenia dla jakości pracy lakiernika ma oświetlenie główne
o natężeniu wynoszącym 1200 luksów, wspomagane oświetleniem bocznym. 
       Podwójna strefa przygotowania lakierniczego, również firmy Blowtherm, wyposażona jest w podwieszane mobilne promienniki podczerwieni, które umożliwiają precyzyjne suszenie warstw podkładowych położonych na dowolnych strefach pojazdu. Filtry podłogowe zamontowane w strefie i efektywny przepływ powietrza wynoszący 20 tys.m3/h pozwalają na prowadzenie w niej wszelkich prac natryskowych poprzedzających lakierowanie.
       Lakiernia stosuje wyłącznie ekologiczne, wodorozcieńczalne farby Standox. Mieszalnik Fleximix 150 i jego oprogramowanie umożliwiają lakiernikowi-koloryście precyzyjny dobór pożądanego koloru, ziarna i nasycenia lakieru. Pomocny przy doborze lakieru jest także spektrofotometr Genius 2. Bada on wiązką światła powłokę lakieru, którego nasycenie z uwagi na okres eksploatacji auta może w różnym stopniu odbiegać od nasycenia lakieru fabrycznego. Dzięki oprogramowaniu komputerowemu spektrofotometr bardzo precyzyjnie dobiera skład lakieru i podaje dokładne receptury eliminując tym samym potrzebę dobarwiania, co znacznie skraca proces lakierowania, a przecież czas jest coraz bardziej bezwzględnym ludożercą – podkreśla Jarosław Szupik przywołując myśl S.J.Leca.















Blacharnia jak malowanie - nowa krakowska inwestycja Grupy PGD.doc (53,50 kB)
Blacharnia jak malowanie - nowa krakowska inwestycja Grupy PGD.pdf (54,54 kB)

dodano: 2010-12-15

Grupa PGD
GRUPA  |  AKTUALNOŚCI  |  PRASA  |  PRACA  |  KONTAKT
Copyright © 2019 by GRUPA PGD