Grupa PGD
Grupa PGD
Grupa PGD
Grupa PGD
Grupa PGD
e-mail: sekretariat@pgd.pl
Grupa PGD
Grupa PGD
Grupa PGD
Prasa
Aktualności
Grupa PGD
Informacje dla prasy
Grupa PGD
Logo
Grupa PGD
Grupa PGD
Grupa PGD
W sprawie dodatkowych informacji i serwisu fotograficznego prosimy o kontakt z PR Managerem Grupy
Radkiem Pszczółką
tel. (+48) 33 827 00 80
      (+48) 602 414 302
e-mail: rpszczolka@pgd.pl
Grupa PGD
Grupa PGD
1,4% rynku motoryzacyjnego dla Grupy PGD

Dobry rok dla dobrych dealerów
Wpływ prywatnego importu na rynek sprzedaży
Wzrost sprzedaży samochodów używanych w komisach dealerskich

       Jak powszechnie wiadomo, sprzedaż nowych samochodów w Polsce spadła w minionym roku o ponad 10 % w porównaniu z rokiem 2003. Są jednak marki i dealerzy, które oparły się spadkom. Rok 2004 rok był kolejnym udanym dla Grupy PGD. Wszystkie wchodzące w skład Grupy salony zanotowały wzrosty sprzedaży. Największe − bielski „Japan Motors”, o prawie 15% i warszawski „OMC Motors”, o ponad 10%. Łącznie z pięciu salonów Grupy w Polsce wyjechały 4433 nowe samochody, czyli o prawie 9% więcej niż rok wcześniej. Udział Grupy w rynku motoryzacyjnym w Polsce wzrósł zatem z 1,06 % w roku 2003 do 1,39 % w 2004. Udział Grupy PGD w sprzedaży Forda w Polsce wyniósł 12,6 %, w sprzedaży Nissana − 3,5 %, a w sprzedaży Suzuki − 9 %. Szczególnie ten ostatni wynik i pierwsze miejsce w sprzedaży w sieci Suzuki Motor Poland jest godny odnotowania, zważywszy, że salon Japan Motors działa na płytkim rynku lokalnym i samochody Suzuki sprzedaje zaledwie od listopada 2003.

       Grupa zanotowała znaczący wzrost w sprzedaży samochodów dostawczych. Wyniósł on aż 43%, co należy uznać za duży sukces, przy braku w ofercie Forda małego samochodu dostawczego. Na taki wynik wpływ miało niewątpliwie funkcjonowanie Centrum Pojazdów Dostawczych w dwóch dealerstwach − warszawskim „OMC Motors” i krakowskim „Partnerze”.

       W ślad za wzrostem sprzedaży nowych samochodów w Grupie PGD poszła też sprzedaż samochodów używanych (mimo zalewu rynku przez samochody importowane prywatnie). Grupa sprzedała 1185 aut używanych, tj. o 11,7 % więcej niż przed rokiem. W tym wypadku ważna była współpraca pomiędzy oddziałami, ponieważ przy odkupie dużych partii samochodów od klientów flotowych, Grupa mogła sprzedawać je w dwóch albo trzech lokalizacjach (na rynku bielskim, krakowskim i warszawskim).

       Miniony rok przyniósł też Grupie dwie cenne nagrody, potwierdzające najwyższe standardy obsługi i nieustannie podnoszoną jakość usług. W czerwcu Euro Car odebrał nagrodę Prezesa Ford of Europe za najwyższy poziom obsługi (Chairman’s Award), a w listopadzie Japan Motors został pierwszym w Europie Środkowo-Wschodniej laureatem światowej nagrody Nissana (Nissan NSSW Global).

dodano: 2005-04-18

Grupa PGD
GRUPA  |  AKTUALNOŚCI  |  PRASA  |  PRACA  |  KONTAKT
Copyright © 2006 by GRUPA PGD